21 August 2011

puasa&ramadhan

ermm harap takde nak salah paham nape entry ni buat dalam 10 ari terakhir puasa. tahun ni dah nak sampai penghujung, ade yang gembira sebab makin meningkat usia ni dia rasa leh bebas wat macam2. well adult la katakan.. apa yang tak bole wat masa kanak2 leh wat masa dah "dewasa" ni kononnye..

tapi kan.. dari dulu ustaz and ustazah dok cakap kat anak2 muridnye.. pertambahan usia ni sebenarnya suatu tanda yang kematian pon menghampiri (adekah BM aku macam bercelaru? hmm maaf.) ye, betul kematian tu boleh datang bila2. eh jap.. nape ek aku cakap pasal ni sedangkan tajuk post lain..? haa..

alkisahnye bagi sesape yang tau, sejak ari last aku tamat belajar dari UPM ni.. terus berubah. senanye perubahan tu dari dulu aku nak, yang aku cari tapi sebab masa belajar tu selalunya "go on with the flow". cam takde nak berhenti sejenak and berfikir. berfikir yang sunguh2. bukan pikir masalah model tak buat, sketches tak cukup, masalah kengkawan etc etc..

fikir tujuan hidup. kenapa aku hidup? aku melakukan sesuatu untuk apa atau siapa sebenarnya?

dulu masa zaman skolah ade la gak cekgu2, ustaz n ustazah nak dok nasihat ape sume. ni masuk je U, haih takde dah sume tuh cuma kalau dapat lecturer yang best, ermm maksud aku di sini best, dia tak tekankan akademik semata2 tapi kerohanian gak, klu dapat yang camtu memang bersyukur dah.

kalau korng ade tgk satu vid ni pasal Amer ex-ruffedge dalam "Ini Kisahku", ade sorg kwn dia ckp "nak berubah ke arah kebaikan ni susah. memang kena usaha dan istiqomah. nak jatuh tergelincir tu senang sangat. teramat la senang..." (camtu lebih kurg bunyiknye. aku tak quote sejibik2.)

nak nasihat orang lain lebih2 keluarga sendiri memang payah. tapi.. kang tak nasihat kena "tarik" plak.. sebenarnye aku ni wat post nak berbasa-basi tapi dah lain macam plak. haha.. ni sume gangguan sebab tadi terhenti taip, terus otak jalan je.. dah nampak macam merapu.

k lah sebelum lebih parah.. baik aku berhenti. sebelum aku tu nak cakap, Selamat Mengejar Malam Lailatul Qadr. you'll never know it may be your last.. or my last.



p/s: sungguh aku rasa cukup lain dengan Ramadhan kali nih.


pp/s: sebab teman borak takde, or tak dapat nak borak lama, ni la start punca nak membebel kat dalam blog. =.="
Photobucket

No comments:

Post a Comment

comment is a priviledge. but dont take things for granted.