10 August 2011

Fikir2kan..

...semalam aku masih diketawakan. Mungkin bagi mereka pertanyaanku semalam mengundang rasa geli hati yang amat. Hanya kerana aku ni "budak baru dapat hidayah". Agaknya mungkin inilah antara sebab nape aku tak penah nak join usrah. Ilmu, yang dicari, kalau tak tahu..apalah salahnya bertanya bukan? Mereka bimbang aku menjadi "sesat" sebab aku masih "baru nak mengenal nak belajar ape itu islam"..?

Kenapa pula aku diperlekehkan camtu? Sedangkan dari dulu aku ada belajar pendidikan agama islam. Memang dalam peperiksaan aku tak dapat yang terbaik untuk subjek tu..tapi tak bermaksud aku jahil sungguh dan tak tau pape. Aku cuma terleka..lalai. Tapi prinsip aku masa tu "apela gunenye dpt A subjek tu tapi tak dipraktikkan dalam khidupan shari2 sbg seorg muslim"..

Aku ckp cmni bkn sbb skrg aku nk mnjadi ustazah. Aku tak sempurna. Bnyk btul yg aku kna blaja. Aku tgh cuba perbaiki diri. Menjadi lebih baik..takkan masih nak berada ditakuk lama,kan?

Pg tadi tergerak hati buku yg ablong beli zaman skolah dlu tajuknye Deep Thinking: Bagaimana Seorang Muslim berfikir by Harun Yahya. After reading it, semua yang berlaku kat aku hanya dugaan kecil berbanding ape yg Adnan Oktar lalui..kesimpulannya,i'm not crazy. Hasbiyallah..(cukup Allah bagiku)



Ya Allah..kuatkan hatiku berjalan menuju redhaMu..Lindungilah dan jauhkanlah kami muslimin dan muslimat sekalian daripada fitnah almasikh dajjal..amiinn.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

comment is a priviledge. but dont take things for granted.