07 December 2009

masing2

intro:
ye aku tau la lain orang lain halnye
tapi bile kata x suka
tp masih wat gak, cmne?
wat ape? ha ni yang nak dikesahkan sket...

korg dlu penah tak kene ejek time kecik2 dlu?
mesti rse rendah diri tak?
rse cm marah, sedih, bingung, bengang, sakit ati
time kecik, bdk2 mengejek.. salah mak bapak ke?
salah cekgu mendidik ke?
atau sebenarnye semua terpulang pada individu masing2, ya tak?
nak kate ape ek kat orang2 cmni?
ade aku bace kat buku nih
die cakap i mean tertulis disitu..
orang yang suka menghina and mengejek orang lain ade self-inferiority complex. (sori klu silap eja)
maksudnye die ejek orang len tu atas 'mekanisme bela diri' la?
for what? berbaloi ke? rase puas hati sangat ke hah? tenteram hidup kau?
paling teruk aku pon, aku cakap kat adek beradek sendiri and ade masenye kne la sedar..
tengokla gak kan mood time tuh.. bkn spanjang mase..
jarang or x pernah aku nak ejek orang yg aku x knal or kawan secare berlebih2an

tak ingat ke kita semua melalui roda kehidupan?
kalau dah namenye roda, mestila berpusing kan?
satu hari ko wat orang gitu gini,
kene kat ko balik, jangan pulak time uh nak salahkan TUHAN
nak salahkan orang keliling. cerminlah diri tu sket.
bukan dalam erti kate nak tgk cermin skadar
nak pastikan diri dan penampilan tu kemas&cantik
tapi keperibadian tu sendiri.. kan?
sendiri mau ingat la kalau ko ade wat bende baik ke buruk ke
kalau tak ingat tu amnesia la namenye tuh.





p/s: di atas adalah pengajaran n peringatan pada diriku dan semua. maaf kalau tulisan hati di atas melukakan hati sape2. ia tak bermaksud dengan tujuan itu. sekian terima kasih.



Photobucket

13 comments:

  1. xpe.. i'm cool now.. elok aku luahkan begini dari simpan kat ati n jadik gile.. hua3

    ReplyDelete
  2. betul3!bgusla if dirimu bfikiran begitu....tp ak je rase camtu ngn 1 of our fren..uh..-_- not gud,not gud..

    ReplyDelete
  3. one of our fren? yang slalu berade dekat dgn kite2 ke? xpe syaz sabar.. sabar.. kalau x tahan.. bincang cara baik.. kite bukan x knal die kan.. len la cm ciri2 org sesat tu kan yg x knal x hape tu.. so dgn kawan2 yg rapat uh.. klu ade pape.. bincang la leklok.. k? ^^

    p/s: asl cm bunyik counselor nih? haha

    ReplyDelete
  4. bukn dekat2..memg dekat..uh..klu xdekat,lantak pi dia dah...hope next sem,sumenye btmbah baik...amin..

    ReplyDelete
  5. owh rsenye kte leh teka sape.. yg syaz pnah sms kte ke? yg 'tautan hati' nye sms tu? hurmm.. stgh org mg cmtu.. kurg berperasaan sket.. tp sbb kte dh rapat dgn die.. terime jela die cmtu.. ye x? ^^

    ReplyDelete
  6. nice topic, nice nice. hehe, and nice again. nice. eh niceeeeee.. mmmuaaah

    ReplyDelete
  7. hehehe. aku pernah kene gak camni. biase la tu. manusia mmg byk silap tp tak pernah nk muhasabah nk baikkan diri ke arah yg lg baik. terima jela. nasihat yg aku boley ckp kt ko: abaikan je, msk telinga kanan klua telinga kiri. layankan sgt pn takde makna. huhu.

    ReplyDelete
  8. lelaki nak bergurau cara dorg kasar and pedih hati ngan tinge. takkan aa dorg expect pompuan nak telan je sume2 tuh. dh kate xsuke tu xpayah la buat kan. duh. bile prpn, sume x nk terime. bile laki, sume nak menang die je. geram betul. X(

    ReplyDelete
  9. huhu. agak aa. the moral of the story: ko memang kene dpt bf yg suke layan karenah ko. haha. :P

    ReplyDelete
  10. ramai takut.. nme je lelaki. tapi xnk wat a move. cheh. bile aku baik sket, mule aa nak wat joke gile bangang yg menyakitkan hati. last2 aku mls nk lyn, cuak plak nk ckp dgn aku. tahpape tahpape...*geleng2*

    ReplyDelete
  11. haha. lelaki mmg complicated. and they don't have the right to say that we're more complicated than them. huhu.

    ReplyDelete

comment is a priviledge. but dont take things for granted.