02 September 2011

Raya 2011

Alhamdulillah raya tahun ni akhirnye lengkap satu famili.. nak gambar? gambar tak banyak amek. malas punye pasal. video adela coz tahun ni ade "persembahan" dari adek2 kecik. haha.. comey je dorang. tapi kan.. mule2 tu.. adeke pokteh suruh aku gi bantai nyanyi di aidilfitri..?? LOL. takde makne nye nak aku nyanyi2. no way. syukurlah suara nyanyian ku tak sedap. eheh.

erm.. raya kali ni aku mcm sangat2 bersederhana. mungkin sebab aku dah abes blaja pastu 3 bulan menganggur. cam tak syok nak shopping sakan tak ingat akhirat plak kan.. pastu on the day ktorg nak balik kampung tu.. mak terkejut sebab aku ade sehelai je baju raya(biru la opkos. hehe) aku pon cane lak leh tak sedar aku de satu je.. patut aritu nak gi beli jubah tapi asek la nye bertangguh. in the end mak bagi baju kurung cotton dia satu. jadilah dua. alhamdulillah. rezeki gak tu kan? ;)

ermm.. ramai kata tak elok nak bergelak ketawa sakan sangat. kang nanti sedih dikemudian hari. tapi mase balik kmpg aritu, ablong tak henti2 wat lawak masuk air dia tuh. adoi nak pecah perut. mentang2la bukan dia yg drive. owh ktorg 1st time raya bawak dua keta. al-maklumlah sume badan dah besaq2. mane muat satu keta. since aku yg drive kat highway sampai tol air hitam, abg aku amek alih tuk jalan kampung. saje je malas nk drive kat jalan kampung XP

awal gak ktorg balik kampung. 26hb lps terawih tu trus gerak. sian kat tokmak coz dia x bape sihat sebab jaga cucu baru(anak 2nd moksu). pengalaman raya tahun nih, aku try wat kueh goyang sampai terpecik minyak panas kat tangan T.T tapi bahan nye tokmak la bancuh. aku ngan adek aku tukang "cetak" kueh goyang n goreng. pastu ingat lepas tu nak wat rempeyek. sedap gile la tokmak buat. aku ske yg kacang dal nye. sbb kacang tu tak keras sangat.

and then ape lagi aku wat..? aku anyam ketupat gak. rasenye dah dua tahun kot. ke 3 thn tah. adek aku yg ajar. sblm2 nih abah ade ajar tapi time tu aku x cukup kesabaran nak wat. ni dah pandai sket.. ok la tu. hehe.. tapi bab masak rendang ke ape ke.. aku masih belum reti. hanya tolong mak kacau kuali je. dah mak master chef. nak wat cane.. nanti la nak berguru dengan mak. pastu kena rajin blaja masak kuah lemak gak. ehem3. ;)

ha ni baru cite bab raya kat johor. kat melaka nak cite.. agak sedih sket. ktorg cam terkejar2 nak ziarah umah org coz kne balik umah cepat coz adek2 ade yg nak UPSR, PMR n ade yg nak siapkan assignment. hurmm..

kay aa.. penat korg baca aku membebel. cmnila prangai kalau takde sape nak dengar cite kte kan..(alamak cam sedih la plak bunyik) akhir kata, ambe nak ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin. aritu tak menyempat wish ponn.. harap2 takde yg berkecil hati. jom berlapang dada and elakkan bersangka buruk kat orang lain.. insyaAllah.. semoga Allah terima amalan kita semua. aminn..



Photobucket

No comments:

Post a Comment

comment is a priviledge. but dont take things for granted.