16 February 2015

Menghitung..apa?

Assalamualaikum..

Kesian terbiar blog ni sejak ada IG ni. So aku tetiba rasa nak "bercerita" di sini. Sekurang2nya ia setia. Mungkin pada yang tak sengaja menyinggah membaca coretan ni, ada terkesan sebarang dua.

Tajuk menghitung.. tapi apa yang sebenarnya aku nak hitung? Kalau nikmat yang diberi olehNya memang tak termampu diriku menghitungnya. Menghitung hari..? hari apa? yang bagaimana?

Sekarang sudahpun tahun 2015. Ramai member satu sekolah, satu matrik, satu U dah pun kahwin. Anak pun ada yang dah masuk yang kedua. Balik2 topik kahwin kan? ok la fine aku masih belum..well belum ke arah itu. Rancangan tu memang ada.. tapi Allah lebih hebat mengatur. Kadang kehendak hati tu tak sama dengan keperluan diri pada masa dan ketika ini.

Bila ada yang kata kahwin tu rezeki. Bagi aku, kalau belum kahwin itu juga satu rezeki. Kenapa? Sebab bila kita belum ada komitmen ni la kita boleh fokus pada ibu bapa. Berbakti pada mereka. Cuba membalas budi mereka walaupun tahu memang takkan mampu terbalas lalu mendoakan kesejahteraan hidup mereka dunia akhirat (insyaAllah amiin..).

Hati aku..bagi yang tahu sedalam2 cerita hati aku.. kata aku sangat tabah menunggu. Sebenarnya dalam menunggu tu ada macam2 disebalik cerita. Kerap sangat aku keliru apa betul apa yang aku lakukan ini.

doa. aku hanya harap pengakhiran hidup aku berakhir dalam husnul khatimah. itu je yang aku mampu fikirkan bila rasa lelah dan keliru. Menunggu.



p/s: Alfatihah buat Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat. Makin berkurang ulama' makin dekat lah kita di ambang kiamat. Bab kahwin aku tak pasti lagi, yang dah tetap pasti akan berlaku, kematian aku. Kepada hati2 yang pernah ku sakiti sama ada dengan sengaja atau tak sengaja, aku mohon kalian maafkan aku. Aku juga cuba memaafkan kalian hari2. Semoga kita sama2 berakhir di Jannah nanti. amiin. wallahualam.

Photobucket

No comments:

Post a Comment

comment is a priviledge. but dont take things for granted.