27 July 2011

Pengalaman dan.. kerisauan?

Semalam alkisahnye aku gi klinik gigi tempat adek aku keje. klinik tu kepunyaan kawan kepada mak aku. makcik tu ktorg kenal dari UK lagi.. erm tapi aku gi sekerat hari la. stat masuk lepas zohor.

haa sebab apa aku menyebok kat situ..? nak cek gigi? nak wat braces? memang sepatutnye dalam rawatan pon tapi semalam aku gi bukan atas sebab2 tu. snanye makcik or dokter tu nak cari pengganti adek aku. sebab dia kan nak masuk belajar balik bulan 9 ni. so aku yg takde keje ni la calon terdekat. tu yang semalam nak gi tengok cara2 dorg keje ape sume. so takdela nanti first day aku masuk (insyaAllah) baru nak terhegeh2 belajar kan..

aku tengok orang cabut gigi macam mane. ouch! orang tu mungkin la tak rasa pape sebab dah kena bius. tapi aku yang tengok ni macam ngeri. nasib la aku takde fobia darah ke ape. erm lain2.. aku tengok macam2 tali braces. batak betul. haha.. aku pon still dalam proses nak pakai ke idok. adek aku cakap tak perlu sangat coz aku bukan kes yang extreme. LOL. pape jela. nanti tu kena wat istikharah kalau dah serabot sangat pikiaq.

erm lagi..? nak cakap pasal kerisauan. mak ayah n adek aku dok risaukan aku ni tak keje2 lagi. aku nak dok relax kat umah pon rasa berat hati. senanye aku dok umah, takde la aku membuang2 masa macam masa cuti sem dulu2.(macam aa dah lama benau aku abes degree) boleh aa nak cakap aku ni dalam mode "bertapa" bukan melingkau je (gaya orang melaka cakap memang gini. bukan aku salah eja ke ape k?)

lagi satu yang dorg risau sebab.. dorg kalau boleh nak aku cari keje yg bersesuaian dengan bidang aku which is design. ye betul aku minat design2 ni but then yang aku tak berkenan nye apsal la kategori designer ni takde yang TAK soSIAL. well memang la kena mingle with clients apa sume tapi perlu ke nak layan client or wat meeting kat tempat2 yang tak sepatutnye..? and the so-called dress code for designers-to-be, perlu ke nak pakai macam tu sebab semata2 nak tunjuk diri kita ni designer..? tak leh ke pakai sopan2 sket janji keje jalan? haih ni la mentaliti manusia sekarang dan menjadi sebab2 apsal aku memilih sangat tempat keje.

lagipon aku dengar pengalaman keje lecturer aku, dengan diri aku yang macam ni lagi (perempuan.lain sket style nye.leh jadik banyak fitnah).. aku rase memang tak boleh. tak sesuai dengan jiwa betul. cukuplah time belajar dah rase tempias2 macam tu. (kang aku mintak keje kat tv9 gak nih.... =.=")

hoh panjang aku membebel. well benda ni dah lama aku simpan. setengah orang tak paham. takpela. mungkin cara kita tengok sesuatu tu dengan perspective yang berbeza. ko nak yang macam tu, suke hati ko la. jangan tarik2 aku or nak ajak2 aku wat benda2 yang kurang patut or memang tak patut. kay? wassalam. sekian saje buletin hari ni.



p/s: kemerapuan post ni terserlah sebab aku tengah penat ni. tapi nak gak wat post baru. kang lupe plak.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

comment is a priviledge. but dont take things for granted.